Thursday 27 November 2014

HÄR OCH DÄR

Igår var det dags för öppna förskolan. Trivs himla bra där och Simon upptäcker nya leksaker för varje gång vi är där. Igår lagade han mat till dockorna, såg riktigt mysigt ut. På kvällen erbjöds vi föräldrar en provlektion i yoga. Innan ni frågar, nej inga bilder på det :-) Kändes riktigt bra, men har lite träningsvärk idag. Vissa ställningar man skulle stå och andas i, krävde både styrka och tålamod. Men kul att få prova något nytt! Får se om jag kanske utvecklar detta intresset...

Vi fick ju paket från Sverige igår. Trodde först det var till mig, men det var ju till somliga andra :-) Ja, det råder ingen tvekan om vem som är idol i detta hemmet...Hon har rött hår i flätor och stora skor...det är allt jag säger.

Idag inleddes dagen med mys och titta lite på barnprogram. Skönt att få börja dagen lugnt. Sedan var det dags att inhandla de sista ingredienserna och börja baka. Ugnen vi har här är lite bråkig och har därför inte alls bakat så mycket som jag brukar. Men nu är det bara att bita ihop. Får väl helt enkelt lära mig bemästra detta irländska elände till ugn...hihi...nej nu tog jag i. Men den är mycket svår att kontrollera värmen i. Blir antingen döbakat eller bränt. Så jag behöver all tur jag kan få idag. Vill verkligen inte  att detta misslyckas...

Kastruller och leksaksmat är kul!
 Superhjälte!
 Nej, haklapp var det ju :-)
 Mysmorgon.
Baka baka...

No comments:

Post a Comment