Friday 24 October 2014

MAO

Jaha och så var det fredag igen. :-)
På måndag är det Bank Holiday, så vi har en långhelg framför oss. Hoppas på fint väder så att vi kan ut och göra lite roliga saker. Idag har vi mest varit hemma. Simon har haft kattspaning i fönstret. Han började ropa "Mao" och då behöver man inte vara rädd...det är alltså inte den döde kommunistledaren utan en katt. De låter ju mao, eller nästan ialla fall.

Ikväll ska jag ut med den irländska mamman som vi lärt känna. Ska på bio för första gången i Dublin. Blir nog en skräckis, både hon och jag är förtjusta i att bli lite skrämda. Passar ju bra såhär i Halloween-tider! Men för min del skall det inte vara så blodiga utan hellre obehagliga, i likhet med Barnhemmet. Brr...ruskigt bra och obehaglig film. 



Det var ett förfärligt pekande och viftande när han såg katten.
De gulliga smilgroparna är ett mysterie, varken jag eller Johan har sådana.
Detta höjde mitt självförtroende idag :-)


No comments:

Post a Comment