Wednesday 17 September 2014

MITT I VECKAN

Dagen inleddes med fika, med andra svenskar. Mycket trevligt! Kul att träffa andra barn, fika och prata med andra om deras upplevelser här. 
Om jag bara får gnälla lite, så är jag irriterad på kollektivtrafiken här. Tog 1,5 timme dit och på hemvägen kom ingen buss alls. Var tvungen att gå i 40 minuter in till centrum och sedan ta buss vidare hem. Blev lite "längre dag" än jag hade tänkt mig. Nåja, Simon var superdukig hela dagen! Så stolt! Tror att det var mer mitt tålamod som briste, snarare än Simons, i ärlighetens namn.
 Vacker innergård!
 Gick förbi amerikansa ambassaden.
 Lite mer "posh"-kvarter kring ambassaden.
 Kontor för en av bankerna här.
 Såhär ser man ut när man inte får som man vill...
Trötta efter dagens eskapader. Mamma har en JÄTTEARM :-)

No comments:

Post a Comment