Wednesday 27 August 2014

RUTINER

Så, nu har studierna på distans börjat och jag läser, stryker under och skriver anteckningar. Precis som jag gjorde under åren 2004-2008! Skillnaden är att jag har en gullunge som också vill låna pennan och bläddra i böcker :-) Men han har ju inte hur mycket ork som helst och då får man passa på. Gäller ju att försöka få lite rutiner på saker och ting.  
I eftermiddag skall vi på "playdate", det blir spännande. Får se om Simon och Charlie kan komma överens. Har även anmält oss och står i kö till en öppen förskola. Så tanken är att lek för Simons del skall varvas med mina distansstudier. Hoppas att jag kan få ihop den planeringen. Känner att det är viktigt att Simon får träffa andra barn, han gick ju en kort period på förskola i Malmö och stormtrivdes. Nu ska vi bara få till lite rutiner här också!


No comments:

Post a Comment